THE RANDOM
MEE SEGERA


Anis Akalili
Double Chin
@NAAkalili
Multifandom
Walk Alone

BLOGIES

KLIK KLIK



KLIK KLIK :)


THE MASTERMIND!

Basecode: NaYli
Edit by: Sofea
Others: ? ? ?


MADU vs BETIK


Malam ni aku nak kongsi something! Idea ni datang lepas aku baca entry Madihahdaisy and Suhaila Ismail. aku kalau ada jerawat dekat muka memang sensitip beb! Aku tak suka ada jerawat! Its kinda melemahkan keyakinan aku!

Sesiapa yang duk beli masker yang sememangnya guna banyak bahan kimia tu, aku sarankan korang guna BETIK atau MADU


Betik ni korang boleh buat mask! Macam mana nak buat?

1. Korang buang kulit betik and biji dia
2. Lepas tu korang potong kecil2 (senang nak lenyek)
3. Ambil je apa2 then lenyek, sudu ka gelas ka tak kisah asalkn korang lenyekkan.
4. Then korang sapu dekat muka tu. Biarkan sampai kering and bilas sengan air suam


Madu ni paling senang

1. Korang pegi kedai runcit/ super market
2. Cari madu then bayar dekat kaunter
3. Keluar dari kedai, masuk dalam kete, terus balik rumah
4. Bukak madu tu, then sapu dekat jerawat yang ada dekat muka tu. InsyaAllah, jerawat tu akan kecut

So, dari pada korang duk habiskan duit beli produk2 yang mahal2 tu cuba korang beli madu and betik, Aku rasa tak sampai RM10. :D


PAST | PRESENT