THE RANDOM
MEE SEGERA


Anis Akalili
Double Chin
@NAAkalili
Multifandom
Walk Alone

BLOGIES

KLIK KLIK



KLIK KLIK :)


THE MASTERMIND!

Basecode: NaYli
Edit by: Sofea
Others: ? ? ?


Random #9


Yeay, kepada budak-budak sekolah yang seronok sangat bercuti tak lupa juga yang dah dua minggu mereput dalam bilik sebab tak tau nak ke mana tu, homeworks yang bertimbun macam bukit tu dah siap ke belum? Better korang siapkan cepat. tak payah nak tunggu a day before sekolah. Kang ada yang kena lempang dengan spanar kat rumah aku ni.
*ecei, cakap macam aku ni tak pernah tak siap homeworks*


Yaw, Happy sangat! Dah siapkan homework tu cepat. Kurangkan masa dengan smartphone, dan segala atuk nenek gadgets yang korang asyik duk berkepit tu. Tak bagi manfaat kat korang pun. Makin melalaikan korang ada lah. Kalau ye tak boleh nak berpisah sangat, korang campakkan aje dalam kolam ikan, tak pun korang rebus biar rosak. HAHAHAHAHA. Okay tak lawak. 


Jangan sampai ada orang buat macam ni ye kat korang. #JANGANTIRUAKSIINI

Kurangkan masa dengan ber"whatsapp", bet"facebook", ber"tweet" 24/7. Luangkan masa dengan family jugak. Pesanan ni aku tujukan kat semua lapisan masyarakat, umur dan sewaktu dengannya. Bukan apa, masyarakat kita sekarang ni terlalu "ghairah" nak post itu ini dekat social media. Sampaikan nak pergi mana-mana pun nak bagitau orang. Secara tak langsung sendiri bikin masalah.


 
Dah kenapa bagi peluang kat orang jahat nak buat benda tak elok kat kita..? So sebelum nak post itu, nak post ini fikir dulu kesan sama ada baik atau buruk.


Jangan cakap aku tak payung okay! Dah itu sahaja pesanan dari ME

PAST |